fredag 31 augusti 2012

Äntligen!

Det finns väl ingen Stephen King-läsare som har missat den här briljanta artikelserien?

James Smythe läser om hela Kings produktion i kronologisk ordning och skriver om varje bok. Med massor av intressanta kommentarer från läsare. Både förnuftiga sådana (alltså de som gillar The Stand och It) och fullkomliga galningar (människor som har läst Tommyknockers flera gånger).

Hur kul som helst. Men så lååååångsamt! Jag misstänker att Stephen King kommer att hinna både skriva och publicera ännu en bok innan Smythe blir klar. Nu har det i alla fall äntligen kommit en ny - den här gången om The long walk.

Nästa gång blir det The dead zone. Den var det mer än 20 år sedan jag läste. Kanske ska jag göra om det nu? Är det någon som passar på att läsa om sin gamla Kingsamling i takt med serien?

2 kommentarer:

Det mörka tornet sa...

Nehej, det här har jag då missat! Tyvärr intresserade det mig inte så mycket heller. Jag läser hellre själv! :-) Menar du att man är fullkomligt galen om man har läst Tommyknockers flera gånger? Då får jag joina den skaran i alla fall. Har både läst den flera gånger OCH gillat den! ;-)

Ika sa...

Du skojar inte? Du gillar Tommyknockers? Det gjorde inte jag, som du kanske kan gissa. Fast den är förstås bättre än The Regulators vilket är den enda King-bok jag misslyckats med att läsa ut.
Lite galen... kanske, men i gott sällskap. Du är ju inte heeelt ensam om att gilla den.