lördag 19 mars 2011

Fel, fel, fel.

Inklings sida hittar man bland massor av läsvärda inlägg även följande citat.

Den som äger en trädgård och en boksamling saknar intet
Cicero
.
Jag kan bara konstatera att Cicero uppenbarligen inte hade sorkar! För jag saknar massor! Små taktiska kärnvapen till exempel! Bara se vad de ondsinta råttorna har gjort med min gräsmatta! Den ser ut som en elefanttoalett.
.
Här hade jag ju tänkt tillbringa sommaren behagligt tillbakalutad i skuggan med en bok och en kopp kaffe. Istället verkar det som om jag måste bedriva någon slags utrotningskampanj. Så ytterligt ociviliserat!

2 kommentarer:

Inkling sa...

Hoppsan! Det är väl för trist med mullvadar/sorkar! Jag har gått och stampat ut en massa högar nu i vår och tänker snart köpa gräsfrön att så i dem.
Ett bra medel mot de små marodörerna är en katt - eller två... De tar både sork och mullvad (som är så rörande söta med sina små grävande händer att man få dåligt samvete å kattens vägnar...) Som väl är blir det ju inte alls några högar att tala om på sommaren( så man får ligga och läsa ifred)... I alla fall så vet de skånska underjordsdjuren hut då!

Ika sa...

Katt hade ju varit den perfekta lösningen om inte min man hade varit allergisk. Jag gör dock allt för att hålla mig väl med grannens två katter.
Men blir det inga högar och hål på sommaren så är det väl okey. Då provar jag din metod och planterar gräsfrön i de 40 kala fläckarna. Och hoppas att även de något nordligare sorkarna vet hut, så att jag kan läsa i fred.