onsdag 16 februari 2011

Enkät: Just nu...

Enkäter är svåra att motstå. Den här hittade jag hos Helena som (hipp hipp hurra) bloggar igen.

JUST NU...
läser jag: Blodsband av Jonathan Kellerman, Skuggorna i spegeln av Inger Edelfeldt och Bonniers stora trädgårdsbok.
och tycker: att Blodsband verkar misstänkt bekant. Kanske har jag lånat den tidigare. Det skulle inte vara första gången i så fall. Om jag har rätt är den säkert ganska kass eftersom den inte lämnat några mer bestående minnen.
lyssnar jag på: p3 i hörlurar för att stänga ute ljudet av mina arbetskamraters samtal, tangentbordsknatter och Robbie Williams som tycks gå på ständig repeat i våra högtalare.
tittar jag på: Sveriges mästerkock, Masterchef, Top chef, Heston's Feast och Jamie Oliver. Helt allvarligt tittar jag på så mycket kockprogram att jag knappt hinner laga mat.
känner jag: mig lite sur över att jag missade anmälningsdagen till en kurs i snickeri som jag skulle vilja gå på.
önskar jag: att jag ska hitta ett par kängor som både är snygga och bekväma. Just den kombon verkar vara ovanlig.
längtar jag efter: vår. Jag har fått nog av slask och isfläckar. Hallå, jag har ju både trädgårdsbok och en alldeles ny trädgård. Hit med lite vår nu så att jag kan få börja plantera äppelträd, meja ned buskage och odla palsternackor.

Inga kommentarer: